Piata de retail a evoluat mai bine in 2014, insa nu putem afirma ca retailul si-a revenit

“In 2014 din punct de vedere al pietei de retail, s-au livrat doar trei centre comerciale: doua de catre NEPI, in Bucuresti si in Targu Jiu, si lansarea Auchan Ghencea de catre Immochan. S-au reluat planurile de dezvoltare pentru 2015-2017 ale unor dezvoltatori ca Immochan, Sonae Sierra, Prodplast. Din punct de vedere al interesului retailerilor a fost un an intens, am facut foarte multe prezentari si vizite pentru comercianti ai unor branduri noi, care doresc sa intre in Romania, direct sau prin franciza.

Anul 2014 evoluat mai bine decat asteptarile de inceput de an, insa dealurile nu s-au incheiat mai usor ca in 2013, adica perioadele dintre inceperea unei negocieri si semnarea contractului variaza intre 3 si uneori mai mult de 12 luni. Insa piata a avut o dinamica mai buna, lucrurile se misca in sensul bun, insa nu putem spune inca ca retailul si-a revenit.

Suntem ceva mai optimisti pentru 2015 in ceea ce priveste dezvoltarea de noi centre comerciale dar si intrari de retaileri noi pe piata. Desigur, retailul este strans legat de evolutia economiei. Cu cat economia va fi mai performanta cu atat vanzarile vor creste ceea ce ii va incuraja pe retaileri sa faca expansiunea in orase noi. Comertul online va creste si el insa cred ca majoritatea centrelor comerciale sunt pregatite cu strategii de marketing pentru a atrage clientii in magazine”, a declarat Carmen Ravon, Head of Retail Agency la JLL in Romania.

Formular de contact

Completati formularul

*
*
*
*